En vän i nöden

När man delar ut profilreklam kan man göra det åt olika typer av mottagare. Det kan handla om de egna anställda och med det gör man dem glada, vilket förbättrar arbetsmoralen, liksom uppmuntrar dem att visa upp sina presenter för familj och vänner. Man bör aldrig underskatta den stolthet och lojalitet som personal kan känna om de blir väl behandlade på arbetsplatsen. Det behöver inte handla om stora investeringar – gratis karameller som alltid står framme, kaffekoppar i fikarummet eller ett praktiskt paraply i firmans färger.

En annan målgrupp är potentiella kunder eller redan existerande sådana som man vill bibehålla den goda arbetsrelationen med. Detta gäller vid precis alla typer av tillfällen och man kan anpassa sina trycksaker efter tillfälle och målgrupp. Låt säga att du behöver Hjälp vid skilsmässa från Familjensjurist men inte har tillgång till en telefonbok eller internet. Så visar det sig att du har all deras kontaktinformation på pennan du går omkring med! En så liten investering från deras sidan blir plötsligt en ny klient! Det är just det som vi på C Paper vill förmedla med våra produkter – att du skall kunna satsa lite för att vinna stort.

Profilreklam innebär att man ständigt är närvarande utan att för den skull vara störande, vilket kan vara fallet med till exempel tv-reklam. I själva verket är det inte ovanligt att personer ber om att få en av dina trycksaker, som till exempel en snygg T-shirt eller kaffekopp, då den är praktisk och – vilket aldrig bör underskattas – gratis!

Om du inte känner dig helt säker på vad exakt du vill med din profilreklam vill vi gärna uppmuntra dig att kontakta oss. Vi har både erfarenhet och kunnighet som vi kan förmedla så att dina trycksaker skall få den bästa effekten på marknaden. Det kommer vara en investering som verkligen betalar sig!