Hur skall man placera logon på trycksakerna?

När man delar ut profilprodukter så gör man det i syfte att synas bland så många människor som möjligt, så länge som möjligt. Det är därför viktigt att man väljer kvalitativa trycksaker som både är snygga och praktiska och det är just det som vi på C Paper erbjuder dig. Genom att ge bort profilprodukter till olika personer kommer ditt namn att synas på både väntade och oväntade stället. En kaffekopp kan till exempel hamna i ett fikarum på en arbetsplats, i hemmet vid frukostbordet eller under campingresan. En nyckelknippa kan hänga med precis överallt. En USB-sticka kan passeras från hand till hand och med det så följer ditt firmanamn med på turen.

Förr i tiden brukade man göra mycket stora, klatschiga logos på sina profilprodukter. Med det trodde man att man skulle få mest uppmärksamhet och därmed den optimala reklamen, men idag vet vi att det fungerar lite annorlunda. Om det inte är fråga om ett fotbollslag så är just jättelogos inte att föredra, då det kan få potentiella kunder att undvika produkten. Ett exempel på detta är en keps, en T-shirt eller en jacka – om man har sin logo med stora bokstäver på dem är det möjligt att de inte kommer att användas då man ser ut som en levande reklamaffisch. Nej, sätt i stället logon lite snyggt och smidigt på ett diskret men synbart ställe och med det kommer plagget att användas mycket och ofta. Logon kommer fortfarande att synas utan att ta allt för mycket plats!

En annan sak att tänka på är vad man vill trycka på sina produkter. Är det bara en logo eller kanske bra och praktisk information? Anpassa produkten efter vad du vill förmedla: en kaffekopp har gott om utrymme för både logo, bilder och text medan en karamell bara har plats för en logo.