Lämpligt och olämpligt

Eftersom poängen med profilreklam är att man skall ge bort saker som blir uppskattade och använda så är det extra viktigt att man vet vem man vill rikta in sig på. Vi på C Paper kommer gärna med förslag om du känner dig osäker och du är alltid hjärtligt välkommen att kontakta oss.

Så finns det produkter som är mer eller mindre lämpade att ge bort? Svaret på detta är både ja och nej; å ena sidan blir folk alltid glada för gratisgåvor, men å den andra finns det vissa produkter som inte alltid är så passande. Ta ett gym, till exempel. Vill man locka till sig människor som sysslar mycket med träning så visar en stor chokladask inte alltid det bästa omdömet. Det betyder naturligtvis inte att hurtiga människor inte gillar sötsaker men över lag brukar de försöka undvika att synda allt för mycket. Därför kan det vara bättre att ge dem en skön T-shirt att träna i, en sportig vattenflaska eller en användbar sportväska. Detta kommer att ha en positiv effekt på två olika plan: dels då gåvorna kommer att bli flitigt använda, vilket ju är målet, liksom att du som företagare visar mycket gott omdöme och omtänksamhet.

Genom att ge människor det de bäst behöver visar man att man är medveten om vilka de är och att man vill uppfylla deras behov och önskningar. Ett café tar gärna emot både T-shirts och choklad, ett stort dataföretag USB-stickor och musmattor, en hunddagis vattenskålar och tuffa koppel. Pennor behövs av alla! Det finns oändligt många möjligheter och i samråd med oss kan vi hitta den bästa lösningen för ditt företag. Genom att ge bort dessa praktiska och fina gåvor kommer ditt namn sprida sig på olika plan och till en myriad av platser, och med det har du uppnått precis det resultat som profilreklam ger.